Mediáció2018-01-17T17:04:24+00:00

Cégek közötti párbeszéd – megoldásoreintált szemlélet
Mediáció, konfliktuskezelés

Előfordult már Önnel, hogy

  • Egy új partnerrel elkezdett projekt végül nem a tervek szerint alakul, esetleg meghiúsul?
  • Hiába vont be a szerződő fél szakembert és jogászt a szerződés előkészítésébe, mégis vitás helyzet merül fel?
  • Nem azt a terméket/szolgáltatást kapja, amit elképzelt — esetleg ügyfele a szerződésszerű teljesítés ellenére elégedetlen?
  • Egy partnerrel fennálló konfliktust minden erőfeszítése ellenére sem sikerül rendeznie?
  • Egy sikertelen projekt miatt megromlanak emberi és céges kapcsolatai?
  • A munkavállalói között kialakult konfliktushelyzet miatt megromlott a munkahelyi légkör, ami fluktuációhoz vezetett?

Konfliktusok a cégek között

A cégek együttműködése nem mindig zökkenőmentes, a partnerek közötti kapcsolatra jellemzőek az alábbi hibák:

Az üzleti kapcsolatok előkészítése alatt

  • a fél nem az üzlete céljának megfelelő partnert vagy szolgáltatást, terméket választja ki,
  • anélkül keres partnert, hogy saját üzleti igényét egyértelműen megfogalmazná,
  • a felek nem ismerik egymás szakterületét, nem beszélik egymás szakmai nyelvét – gyakran mást értenek hétköznapi fogalmak alatt is.

A szerződés előkészítésekor, megkötésekor

  • elhúzódó szerződéskötések, idegőrlő, költséges tárgyalások,
  • a felek nem gondolják át az elvárt szolgáltatásokat, emiatt a szerződés pontatlan lesz, ez pedig további problémákhoz vezet.

A szerződés teljesítése során

  • előre nem látott kockázatok, költségek merülnek fel, esetleg felmerül olyan kérdés, probléma, amire senki nem gondolt,
  • a megrendelő nem azt kapja, amit elképzelt (nem azt, nem annyiért, nem akkorra, nem úgy),
  • amikor egy-egy hiba felmerül, kiderül, hogy nincsenek tisztázva a felelősségi körök, nincs végiggondolva a folyamat,
  • a szerződésben utólag veszi észre a jóhiszemű szerződő fél a rejtett csapdát (pl. szállítótól/tervezőtől való függőség), ami jelentős kárt okozhat a cégnek,
  • amikor új, nem várt helyzetek merülnek fel, a partnereknek nincs megoldásuk, nincsenek megfelelő eljárásaik, szabályozásaik rá.

Konfliktusok a cégen belül

A vállalaton belül számos terület együttműködése szükséges ahhoz, hogy a mindennapok kihívásainak megfelelve jól szervezett és hatékony legyen egy cég.

  • a munkakörből eredő feladatok félreértelmezése,
  • a  tisztázatlan felelősségi körök,
  • új és váratlan helyzetek,
  • egy határidő nem várt elcsúszása,
  • a megnövekedett feladatok okozta stressz,
  • a magánéletből vagy korábbi munkahelyi félreértésekből jövő feszültségek,

olyan helyzeteket eredményeznek melyek megnehezítik, vagy akár ellehetetlenítik az együttműködést.

Szolgáltatásunk magába foglalja

– a megrendelő igényeinek megismerését,
– a kialakult üzleti, vagy konfliktushelyet feltérképezését,
– a konfliktushelyzetben résztvevő területek és munkavállalók, képzését,
– a cégek közötti párbeszéd megteremtéséhez, konfliktuskezeléshez szükséges eszközök átadását,
– az eszközök hatékony használatának megismertetését,
– a felek kommunikációjának segítését,
– az együttműködést követően egy utókövetést.

Kommunikációs szakemberek és szakképzett mediátorok közreműködésével a cégek közötti párbeszédéért és a munkahelyi konfliktuskezelésért.

A Minerva Tanácsadó Kft. a cégek közötti kommunikáció új generációját képviseli. Saját fejlesztésű, a XXI. századi igényekre szabott szolgáltatása a cégek közötti párbeszéd.

A Minerva tevékenysége a Fontanus Tudományos és Módszertani Kutató- és Oktatóközpont által kidolgozott módszertanra épül. Ez a módszertan tudományos kutatásokon, az információ mozgásának és feldolgozásának folyamatán alapszik.  (Forrás:Török-Szabó Balázs: A teoretika)

Több mint 10 éves tapasztalattal rendelkezünk a cégek közötti közvetítésben – többek között az építőipar, sportjog, médiajog, informatika, szerzői jogi kérdések, filmjog, közigazgatás, banki és biztosítói környezet, startup vállalkozások területén.

Tapasztalataink és kutatásaink szerint a tárgyalások során a felek gyakran gondolják azt tévesen, hogy ugyanazt értik egyes nyilatkozataik alattés a szerződés a közös akaratukat tükrözi. Mindegyik fél a saját elképzeléseiből indul ki, sokszor csak a tényleges közös munka során szembesülnek azzal, hogy valójában egészen mást értettek az egyes fogalmak alatt. A megszokások által vezérelt kommunikáció miatt úgy tűnhet számukra, hogy minden az elképzelésük szerint történik, erre azonban már csak akkor derül fény, amikor a  konfliktusok kialakultak.

Ajánlat kérése